سرخط خبرها

معاون وزیر ورزش: حواشی بازی ایران و لبنان همچنان دامن‌گیر ماست | ورزش خراسان رضوی ۲سال عقب‌افتادگی دارد

  • کد خبر: ۱۸۰۶۶۵
  • ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
معاون وزیر ورزش: حواشی بازی ایران و لبنان همچنان دامن‌گیر ماست | ورزش خراسان رضوی ۲سال عقب‌افتادگی دارد
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در دو سال گذشته ورزش استان خراسان رضوی دچار عقب‌ماندگی‌هایی شده است که امیدواریم در دو سال آینده حل شود.

به گزارش شهرآرانیوز، سینا کلهر ظهر امروز در جلسه شورای عالی ورزش و تربیت‌بدنی استان خراسان رضوی اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیایی پیش‌رو اولین آزمون ورزشی دولت است. این مسابقات عملکرد دولت سیزدهم در حوزه ورزش را نشان خواهد داد. همچنین المپیک پاریس نیز دومین آزمون دولت در حوزه ورزش خواهد بود.

وی اظهار داشت: ورزش‌های قهرمانی نشان از پیشرفت ورزشی هر کشور است. یک ماه باقی‌مانده تا شروع مسابقات آسیایی برای ما بسیار اهمیت دارد. همچنین امیدوارم ورزشکاران استان خراسان رضوی در این مسابقات موفق و مدال‌آور باشند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش‌های همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: متاسفانه در حوزه ورزش‌های همگانی عقب‌ماندگی‌های زیادی داریم. ورزش مداوم و مستمر در هفته باید یک شاخص باشد که متاسفانه وضعیت ما در این حوزه بسیار بد است.

کلهر با بیان اینکه اجرای ماده۵۳ به رشد ورزش همگانی کمک خواهد کرد، گفت: حوزه فرهنگی ورزش نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. این درحالیست که حواشی دیدار ایران و لبنان همچنان دامن‌گیر ماست.

وی تصریح کرد: استان خراسان رضوی باتوجه به موقعیتی که دارد، در حوزه ورزش دچار عقب‌ماندگی است. امیدواریم این عقب‌ماندگی دوساله که پیش آمده به‌زودی حل شود.

سازمان‌های مختلف پای کار ورزش باشند

همچنین در این جلسه، تاج فیروز، مدیرکل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: در حوزه ورزش قهرمانی حدود ۳۶نفر در حوزه مسابقات پاراآسیایی و ۲۶نفر در حوزه مسابقات آسیایی مربوط به استان خراسان رضوی هستند.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از این تعداد حدود ۱۲نفر از سطح استان خراسان رضوی به بازی‌های آسیایی راه پیدا کنند؛ لذا سازمان‌های مختلف باید پای کار ورزش بیایند تا این ورزشکاران تشویق و انگیزه داشته باشند. اگر ورزشکاران بدانند در صورت کسب مقام در مسابقات آسیایی از مزایا و تسهیلاتی برخوردار خواهند شد قطعا با انگیزه بیشتری تمرینات خود را پیگیری خواهند کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با تاکید براینکه ادارات و سازمان‌ها پای کار حمایت از ورزشکاران استان بیایند، تصریح کرد: این حمایت‌ها می‌تواند در حوزه‌های مختلف مانند جذب ورزشکاران به‌عنوان دانشجو، ارائه تسهیلات بانکی، حمایت‌های روحی و روانی از سوی آستان قدس رضوی و ... باشد.

وی تصریح کرد: همچنین پیشنهاد می‌شود شهرداری مشهد فضایی برای تبلیغ و اکران شهری ورزشکاران استان خراسان رضوی در نظر بگیرد.

تشکیل شورای عالی ورزشی باعث ترقی خواهد شد

در ادامه این جلسه سیدحسین علوی‌مقدم، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر مشهد نیز تصریح کرد: ورزش به‌عنوان یک پدیده فرهنگی و اجتماعی اهمیت دارد. باید در چنین جلساتی مدیران ارشد دستگاه‌ها حضور داشته باشند.

وی گفت: برگزاری شورای عالی ورزش و تربیت‌بدنی مورد غفلت قرار گرفته بود. تشکیل شورای عالی ورزش استان کار ارزشمندی است که باعث ترقی ورزش با حمایت همه دستگاه‌ها خواهد شد، لذا امیدواریم در ادامه با تدبیر استاندار خراسان رضوی اقدامات خوبی صورت بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->